Valg af AMR 2025

Valg af AMR 2025

Procesplan
- 1
Valgprocessen forelægges for HAMiU
Dette er sket på HAMiU's møde den 5. december 2024.
- 2
Udsendelse af information til institut- og afdelingsledere (niv. 3)
Arbejdsmiljøsektionen (AMS) har udsendt mail den 11. februar 2025. Er fulgt op med Update-artikel den 27. februar 2025.
- 3
Valget gennemføres i uge 10, 11 og 12
Altså fra og med den 3. marts 2025 til og med den 21. marts 2025. Institutter og afdelinger har selv tilrettelagt valget i disse 3 uger.
- 4
Indmelding til AMS i uge 13
Institutter og afdelinger har meldt deres nye lokale arbejdsmiljøorganisation ind til AMS senest 28. marts 2025. AMS har derefter sent en mail til de valgte AMR med praktiske informationer, bl.a. om mulighederne for uddannelse.
- 5
Funktionsperioden træder i kraft
Dette skete den 1. april 2025. Funktionsperioden slutter senest den 31. marts 2028.
- 6
Valg til fællesorganer - HAMiU og FSA
Dette gennemføres hurtigst muligt efter den 1. april 2025. Der skal vælges 7 AMR-repræsentanter til HAMiU og 3 AMR-repræsentanter til FSA.
- 7
Obligatorisk arbejdsmiljøuddannelse
Indtil videre er planlagt 3 uddannelsesforløb:
- 20. - 22. maj 2025
- 2. - 4. juni 2025
- 24. - 26. juni 2025
For tilmelding følg direkte link på Plan2Learn.
Procesplanen opdateres jævnligt - seneste opdatering: 23. april 2025.
Spørgsmål til procesplanen kan rettes til Arbejdsmiljøsektionen.
Læs om valget af arbejdsmiljørepræsentanter og find vejledningsmateriale til valget her: Valg af arbejdsmiljørepræsentant.